بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


کاربرد زیبایی لیزر

http://www.jauhaldental.com/wp-content/uploads/2018/02/dental-problems.jpg

کاربرد زیبایی لیزر

 

ویزیت های اخیر به دندانپزشکان ، زیبایی تقریباً در بین درخواست های بیماران مقام اول را داشته است. علاوه بر حل مشکلات داخل دهانی ، بیمار به دنبال لبخند زیبا نیز می باشد. بنابراین این زیبایی شناسی چیست و چگونه ارزیابی می شود؟

 

زیبایی دندان توسط فرد همراه با دندان و لثه ارزیابی می شود. این دو باید با یکدیگر سازگار باشند. منظور از این هارمونی رنگ لثه ها ، اتصال آن با دندان ها و حتی میزان ظاهر هنگام لبخند زدن و صحبت است. در صورت تمایل به لبخند زیبایی ، لثه ها نه باید خیلی دیده شوند و نه اصلاً باید دیده شوند. راه دستیابی به این مهم در درجه اول داشتن لثه سالم است. در صورت وجود لثه بیمار ، ابتدا درمان می شود.

 

این روش درمانی در درجه اول برداشتن تارتار است. در صورت لزوم ، درمان بیشتر برنامه ریزی شده است. پس از دستیابی به لثه های سالم ، برنامه ریزی خاصی برای ساختار لب و دهان فرد برای زیبایی مورد نظر صورت می گیرد. بسته به ظاهر لثه ، عمل هایی به نام لثه و یا لثه انجام می شود.

 

این عمل ها را می توان با روش های کلاسیک جراحی و همچنین با لیزر انجام داد. در کاربردهای لیزر ، روند درمان کوتاه شده و بهبودی بسیار سریعتر است. از آنجا که می توان بدون خونریزی روی لثه ها عمل انجام داد ، عوارض احتمالی مانند درد ، تورم و عفونت پس از عمل به حداقل می رسد. علاوه بر این ، تغییر رنگ بیش از حد بنفش ، که ما آن را Hyperpigmentation می نامیم ، که همچنین یک مشکل زیبایی لیزر است ، با روش لایه برداری در طی 2-3 جلسه برطرف می شود.

 

استفاده از لیزر در دندانپزشکی محدود به لثه نیست. این به دستیابی به نتایج بسیار موفقیت آمیز در درمان های آفت و تبخال ، حذف پوسیدگی ، سفید کردن و کاشت کمک می کند.



:: برچسب‌ها: لیزر, زیبایی, دندانپزشکی, کاربرد زیبایی لیزر,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 31 تير 1400

مراقبت از دهان و دندان در بیمارانی که شیمی درمانی و رادیوتراپی دریافت می کنند

http://www.saferadiotherapy.com/wp-content/uploads/2017/11/mature-woman-with-brain-fog.jpg

مراقبت از دهان و دندان در بیمارانی که شیمی درمانی و رادیوتراپی دریافت می کنند

قبل از شروع رادیوتراپی و شیمی درمانی ، دندان هایی که احتمالاً در دهان مشکل ایجاد می کنند باید با اجتناب از درمان های پرخطر درمان شوند.

در بیمارانی که هم شیمی درمانی و هم رادیوتراپی دریافت می کنند ، انجام هرگونه مداخله دندانپزشکی در حالی که این درمانها ادامه دارد ، ترجیح داده نمی شود. اما در مواردی که لازم باشد می توان با تأییدیه پس از مشورت با متخصص انکولوژیک بیمار ، درمان های اورژانسی را انجام داد. برخی از تغییرات در سطح سلولی در لثه ها و مخاط دهان در بیمارانی که تحت شیمی درمانی هستند وجود دارد. در نتیجه این تغییرات ، لثه ها و مخاط دهان ممکن است بسیار حساس تر باشند و از مکانی به مکان دیگر خونریزی کنند. این تغییرات پس از پایان شیمی درمانی به تدریج به حالت طبیعی برمی گردد. برخی از موارد وجود دارد که باید برای راحتی و سلامت عمومی بیمار در طول درمان شیمی درمانی مورد توجه قرار گیرد. در طول دوره شیمی درمانی (مگر در مواردی که آنکولوژیست غیرقابل بیان باشد) ، بیمار باید به بهداشت دهان و دندان توجه کند. مسواکی که وی استفاده می کند باید نرم و مکرر عوض شود ، خمیر دندان هرگز نباید منتول ، نعناع و غیره باشد. نباید داشته باشد. استفاده از برس های برقی و قابل شارژ توصیه نمی شود. بیمارانی که از پروتزهای متحرک استفاده می کنند باید به تمیزی دندان مصنوعی خود توجه کنند. استفاده از پروتز می تواند به منظور بهبود "ضرباتی" که ممکن است به دلیل حساس بودن مخاط دهان رخ دهد ، قطع شود.

 

خشکی دهان ممکن است در بیمارانی که تحت رادیوتراپی هستند ، به ویژه در ناحیه سر و گردن ، به دلیل کاهش میزان بزاق در پرتودرمانی ، رخ دهد. خشکی دهان حاصل باعث افزایش حساسیت مخاط دهان می شود ، بنابراین باعث ایجاد زخم و عفونت می شود. علاوه بر این ، بزاق کاهش یافته باعث می شود دندان از روند تمیز کردن مکانیکی محروم شود و پوسیدگی دندان و اختلالات چشایی را افزایش دهد. از بزاق مصنوعی می توان برای رفع خشکی دهان استفاده کرد. اگر از پروتز متحرک استفاده شود ، می توان استفاده را قطع کرد.

 

بعلاوه ، در بیمارانی که تحت تابش ناحیه سر و گردن قرار گرفته اند ، ممکن است پوسیدگی موسوم به "پوسیدگی شیب دار" بر روی دندان ایجاد شود ، به خصوص از رابط دندان شروع شده و تا خط اتصال دندان لثه پیش می رود. این کبودی ها پس از پرتودرمانی (رادیوتراپی) بدون هیچ مشکلی درمان می شوند.

 

برای بیمارانی که از ناحیه سر و گردن تحت تابش قرار می گیرند انجام هیچ روش دندانپزشکی ، به ویژه کشیدن دندان توصیه نمی شود (با این شرط که بین 6 ماه تا 2 سال متغیر باشد). تصمیم گیری در مورد همه این اقدامات توسط دندانپزشک همراه با آنکولوژیست معالجه بیمار انجام می شود.



:: برچسب‌ها: دندانپزشکی, مراقبت از دهان و دندان , شیمی درمانی, رادیوتراپی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 26 تير 1400

اهمیت دندان های سفید در زندگی اجتماعی

https://drpaulmathew.com/wp-content/uploads/smiling-woman-white-teeth.jpg

اهمیت دندان های سفید در زندگی اجتماعی

دندان های بعضی افراد ممکن است به طور نا متناسبی کج باشد ، این اعوجاج کاملاً با صورت فرد سازگار است ، این دندان ها شخصی هستند و ویژگی های مشخصه شخص را به همراه دارند.

هر شخصی دوست دارد دندان های زیبایی داشته باشد ... وقتی فرد به آینه نگاه می کند ، با دندان هایی که دوست دارد احساس بهتری پیدا می کند. اما لازم نیست دندان های همه بسیار صاف و بسیار استاندارد باشد ، مثل این که از کارخانه بیرون آمده اند.

 

زیباترین لبخند دندان هایی است که با صورت فرد سازگار است.

 

زیباترین دندانها آنهایی هستند که با صورت فرد سازگار هستند. دندان برخی از افراد ممکن است به طور نا متناسبی کج باشد ، اما این کجی کاملاً با چهره فرد سازگار است. این دندان ها شخصی هستند و خصوصیات فرد را به همراه دارند. بنابراین ، لازم نیست دندان ها صاف باشند ، انگار که از کارخانه آمده اند.

 

برنامه های سفید کننده دندان

 

اگر دندان های شما سالم است ، می توانید دندان های مروارید سفید رنگی را که می خواهید با استفاده از سفید کننده داشته باشید.

 

درمان های ارتودنسی

 

اگر دندان های شما خمیدگی بیش از حد دارند ، دندان های شما می توانند نظم مورد نظر شما را با درمان با سیم ارتودنسی داشته باشند.

 

روکش های سرامیکی دندان

 

به دندانهایی که با روشهای روکش سرامیکی دندان فاصله دارند ، دندانهای خراب یا دندانهایی که سلامتی خود را از دست داده اند می توان با روکش ، زیبایی زیبایی پیدا کرد.

 

اهمیت دندان های سفید در زندگی اجتماعی

 

دندان های سفید در زندگی اجتماعی به فرد اعتماد به نفس می دهند ، فرد می تواند با محیط خود ارتباط بهتری برقرار کند ، اعتماد به نفس او بالاتر خواهد بود.



:: برچسب‌ها: سفید کردن دندان, بهداشت دهان ودندان , دندانپزشک, بلیچینگ, زردی دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : سه شنبه 22 تير 1400

ویزاژیسم چیست؟ چگونه استفاده می شود؟

https://healthtrip.ir/wp-content/uploads/2019/08/2.jpg

ویزاژیسم چیست؟ چگونه استفاده می شود؟

طراحی لبخند شخصی با ارزیابی شکل لبخند ساخته می شود ، که شامل تجزیه و تحلیل زیبایی در جزئیات و رابطه بین تعدادی از معیارهای زیبایی مانند لب ها ، لثه و دندان است.

 

ویزاژیسم چیست؟

برای داشتن ظاهری زیبا ، کافی نیست مشکلی که ما را آزار می دهد برطرف شود ، لازم است با یک دیدگاه جامع با تمام نقاط بهم پیوسته برخورد کنیم تا نتایج کاملی ایجاد کنیم. بنابراین ، می توان ظاهری شخصی و کامل به دست آورد. انعکاس این رویکرد در زیبایی شناسی دندانی ، ویزاژیسم نیز نامیده می شود. ویزاژیسم از واژه فرانسوی visage به معنی "چهره" می آید. این مفهوم اولین بار به عنوان روشی که معماران در اوایل دهه 1930 از آن استفاده می کردند پدیدار شد. دندانپزشک برزیلی Braulio Paolucci اولین نفری بود که فکر کرد این روش می تواند در زیبایی دندان استفاده شود. علیرغم تکنیک استاندارد لبخند که امروزه با ویزاژیسمیسم استفاده می شود ، این فقط در مورد زیبایی فرد نیست ، بلکه در مورد شکل ظاهری نیز هست. گزارش شده است که ساختار روانشناختی ، الگوهای رفتاری و عادات ثابت ، حتی الگوهای شانه زدن مو ، باید در این مطالعات گنجانده شود. طراحی لبخند این است که با استفاده از دارو و هنر در کنار هم ، لبخند ایده آل خود را تجدید کنید. این است که یک لبخند سالم را با ترکیب برخی از خواسته های شخصی خود با سلامتی و طبیعی برنامه ریزی کنید.

 

طراحی لبخندی که برای هر شخص ساخته می شود متفاوت است و در حالی که زیبایی لبخند فرد را فقط با سفید کردن دندان می توان بدست آورد ، گاهی ممکن است مداخلات متعددی لازم باشد. هرکسی که حس زیبایی شناسی داشته باشد آگاه است که تصویر به تنهایی برای بیان زیبایی کافی نیست. به همین دلیل ، کافی نیست که زیبایی شناختی بیندیشید و ویژگی های فیزیکی را با اشکال مناسب برای ایجاد زیبایی متعادل کنید. بیان معیارهایی که فرد به صورت ایده آل دارد ضروری است. سبک زندگی ، شخصیت ، نیازهای شغلی و ترجیحات مورد نظر قطعاً ارزیابی می شود و وضعیت بیمار و خواسته های او با هم شکل می گیرد. زیرا در وهله اول یافتن عباراتی که منعکس کننده روح فرد باشد بسیار مهم است.

 

ارزش بیش از حد تصویر از مهمترین ویژگیهای جهان معاصر است. مردم قدرت پذیرش اجتماعی را از طریق تصویر ، رفاه شخصی و موفقیت شغلی تشخیص داده اند. به طور فزاینده ای ، روش ها در همه زمینه های پزشکی و زیبایی برای بهبود ظاهر خود استفاده می شوند. درمان های دندانپزشکی که لبخند و زیبایی در آنها ادغام شده است نیز مورد توجه بیماران قرار دارد.

 

دندانپزشک بینایی ، ناحیه شروع دهان ، نمای لب ؛ هدف آن هماهنگی فرد با شخصیت و تصویر وی است. از این نظر ، دندانپزشک با پیشرفته ترین تکنیک های مواد کار می کند و نه تنها لبخندی زیبا ، بلکه لبخندی زیبا را ایجاد می کند که با ویژگی های چهره و شخصیت فرد سازگار است.

 

تقسیم صورت فرد ، یعنی ناحیه پیشانی ، ناحیه بینی ، ناحیه لب ، ناحیه چانه ؛ این سرنخ های بسیاری از رابطه و ماهیت آنها ، همراه با شخصیت و الگوهای رفتاری ثابت آنها را نشان می دهد. در رویکرد ویزیستیک ، هنگامی که افراد دندان های خود را تمیز می کنند ، نه تنها مدل موهای فرد ، بلکه نحوه قرار دادن موها به پشت یا کنار نیز بسیار مهم است. پزشک متخصص ویزاژیسم سرنخ هایی را در مورد چگونگی شکل دادن به مدلی که فرد با مشاهده ساختار چشم خود ، شکل ظاهری ، حتی چگونگی چشمک زدن دریافت می کند و درمان خود را بر این اساس به پایان می رساند.

 

نحوه استفاده از ویزاژیسم چگونه است؟

 

ابتدا از چهره بیمار عکس گرفته می شود. مصاحبه ای با بیمار انجام می شود که ویژگی های اصلی شخصیت و خواسته ها و خواسته های خود را برای آنچه می خواهد بیان می کند. با تکنیک لبخند سه بعدی ، بیماران همراه با پزشکان خود در مورد گزینه ای که مناسب آنها باشد تصمیم می گیرند. در صورت لزوم ، گزینه های مناسب با مشاوره با جراح پلاستیک در مورد تصویر سه بعدی صورت تعیین می شود. این یک هماهنگی است. اصلاح یک دندان به تنهایی ، یک بینی یا یک گوش برجسته ممکن است گاهی اوقات کافی نباشد.

 

تمام اطلاعات به دست آمده در مورد بیماران در معالجه انجام می شود. نتیجه با کل تیم و بیمار به اشتراک گذاشته می شود.

 

چهره ما در چنین مطالعاتی؛ مناطق صورت ما ؛ ناحیه پیشانی ، ناحیه بینی ، ناحیه لب ، ناحیه چانه ، نسبت های طلایی روی دندان ها و ... داده هایی از این دست همه سرنخی در مورد شخصیت و الگوهای رفتاری شما به پزشک می دهند. ببینید ، نسبت ها طبیعی است ، اما شما بیش از حد از عضلات خود تقلید می کنید. این موقعیت؛ شاید باعث شود خیلی پیرتر به نظر برسید. سپس تصاویر و مدل ها برای بحث و گفتگو باز می شوند تا بهتر بفهمند چه خبر است. در اینجا ، دندانپزشک ، بیمار ، حتی آزمایشگاه شما ، همه نظر خود را مطرح می کنند و در نتیجه. مدلهای سه بعدی آنچه می خواهیم ظاهر می شوند. هدف در اینجا فقط زیبایی شناسی مکانیکی نیست. این اطمینان حاصل می شود که مصنوعات مصنوعی ، که شامل ساختار روح فرد بوده و آن را منعکس می کند ، برای مردم منعکس شود.

 

مثلا؛ اگر فرد لجبازی هستید ، این طرح دندان شماست. این مطابق با دست شما مرتب می شود ، خطوط تهاجمی تری ارائه می شود ، یا اگر بگویید ، "در واقع ، من می خواهم طرف سرسخت خود را تنظیم کنم و به عنوان یک فرد معتدل تر ظاهر شوم" ، برنامه های کاربردی با مدل های متفاوت طراحی می شوند شما با خطوط نرم تر نکته مهم در این روش این است که احساسات و عواطف شما منعکس شود و تیم شما بتواند آن را احساس کند.

 

این مطالعات نشان می دهد که دندانپزشکی زیبایی ، مانند سایر شاخه های دندانپزشکی ، به مرور به شاخه ای از علم تبدیل خواهد شد و لمس کمی به لبخند شما خواهد کرد ، مانند یک نمک که به یک وعده غذایی اضافه می شود ، یا آخرین ضربه مس توسط یک هنرمند روی بوم این است که به ما بفهماند چطور حتی روتوش به ما معنا می دهد.

 

مفهوم ویزاژیسم شخصی که به تازگی ایجاد شده است. برنامه های صورت ، در پروتزها دندانپزشک ، بیمار ، آزمایشگاه ، پرستار و غیره این یک رویکرد چند رشته ای است که شامل سهم همه کارکنان در این زمینه است. هدف در اینجا استفاده از استاندارد کلاسیک ، همان موارد برای همه به عنوان کارخانه است ، به جای ایجاد ارتشی از افراد با ظاهر یکسان. این اطمینان حاصل می شود که مطالعاتی که متناسب با خلق و خو ، ساختار و خلق و خوی فرد باشد ، وی را در آن جهت انگیزه می دهد.



:: برچسب‌ها: طراحی لبخند, زیبایی, دندانپزشکی, پرکننده زیبایی, ویزاژیسم,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 19 تير 1400

خندیدن

خندیدن

خندیدن میزان هورمون های "کورتیزون" ، "آدرنالین" ، "اندورفین" و "دوپامین" را در بدن تنظیم می کند. در حالی که عملکرد مناسب این هورمون ها شما را در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند ، تحقیقات نشان می دهد که درمان های خنده از جمله گزینه های درمانی به ویژه در درمان بسیاری از بیماری های با منشأ روانی-سوماتیک است. تو می خندی؛

 

سیستم ایمنی بدن شما تقویت شده است ،

فشار قلب شما کاهش می یابد ، عملکرد قلب شما بهبود می یابد ،

تحمل درد شما افزایش می یابد ،

دور از افسردگی ،

لذت بردن از زندگی بیشتر

استرس و تنش شما کاهش می یابد ،

افکار منفی از بین می روند ، روح شما پاک می شود ،

اعتماد به نفس شما افزایش می یابد و موفقیت شما در زندگی اجتماعی افزایش می یابد ...

به تمام این دلایل ، ما می خواهیم شما دندان های زیبایی داشته باشید و همیشه لبخند بزنید ...

طراحی لبخند



:: برچسب‌ها: طراحی لبخند, زیبایی, دندانپزشکی, پرکننده زیبایی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1400

طراحی لبخند دیجیتال

https://optismile.co.za/wp-content/uploads/2019/10/digital-smile-design-optismile.jpg

طراحی لبخند دیجیتال

دندان ها مهمترین قسمت لبخند زیبا هستند. اما زاویه و موقعیت دندان ها باید با صورت سازگار باشد. هماهنگی بین صورت و دندان ها در زیبایی صورت تأثیر می گذارد. با استفاده از فناوری در حال توسعه ، ابعاد مورد نیاز دندانها بر روی رایانه طراحی شده و به بیماران این فرصت داده می شود تا نتیجه درمان را قبل از درمان مشاهده كنند. طراحی لبخند دیجیتال؛

 

 

 

ترمیم های سازگار با کل صورت طراحی شده است ،

هر مرحله از درمان را با جزئیات برنامه ریزی می کند ،

با استفاده از تصاویر قبل از درمان ، بیمار در مورد پایان درمان اطلاع می دهد ،

انگیزه و اعتماد به نفس بیماران را افزایش می دهد ،

این زمان درمان را کوتاه می کند ،

این بیماران را قادر می سازد تا روند درمان را به راحتی درک کنند.

طراحی لبخند دیجیتال اساساً بر اساس تجزیه و تحلیل دندان ها و تناسبات صورت بیمار با عکس ها و فیلم های دیجیتالی با وضوح بالا است. با کمک داده های دیجیتال ، حالات صورت تجزیه و تحلیل می شود و هماهنگی بین خط لبخند ، دندان ها ، لثه ها و لب ها بررسی می شود. لبخند مناسب با انجام برخی محاسبات روی عکس ها طراحی شده است. به منظور دستیابی به نتایج زیبایی بیشتر ، توصیه می شود که طراحی و روش درمان لبخند توسط تیمی از دندانپزشکان متخصص انجام شود.



:: برچسب‌ها: طراحی لبخند, زیبایی, دندانپزشکی, پرکننده زیبایی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 13 تير 1400

نکات کلیدی در مورد مراقبت از ایمپلنت های دندانی

https://www.dsedental.co.uk/wp-content/uploads/2014/11/Dental-Implants.jpg

کاشت دندان این امکان را برای شما فراهم می کند که لبخند خود را با جایگزینی ایمن و طبیعی به دندان بازگردانید. ایمپلنت های دندانی متشکل از کاشت تیتانیوم یا سرامیک و تاج آن روی دندان قرار گرفته و امنیت و ظاهر دندان واقعی را به شما می دهد. چه یک یا چند ایمپلنت دندانی داشته باشید ، مهم است که به درستی از آنها مراقبت کنید.

 

در حالی که میزان پس زدن برای ایمپلنت های دندانی بسیار کم است (ایمپلنت های دندانی 98 درصد موفقیت دارند) ، مراقبت از ترمیم های شما می تواند به شما یک لبخند زیبا و ایمن برای زندگی کمک کند.

 

به آرامی اما کاملا مسواک بزنید

شما هنوز هم باید دندان های خود را مسواک بزنید همانند دندان های طبیعی خود. به آرامی و در عین حال کاملا مسواک بزنید و برای بهترین نتیجه از مسواک با موی نرم استفاده کنید.

 

در زیر و اطراف تاج دندان مسواک بزنید - ممکن است دستیابی صحیح مسواک به این نواحی دشوار باشد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که مسواک شما اندازه مناسبی دارد تا به آرامی این فضاها را تمیز کند. می توانید از مسواک دستی یا برقی استفاده کنید ، فقط مطمئن شوید که سر مسواک نرم تری را انتخاب کنید!

 

خمیر دندان مناسب را انتخاب کنید

استفاده از خمیردندان هایی که بسیار زیاد ساینده هستند ، وقتی صحبت از ایمپلنت های دندانی شما می شود بسیار مهم است. در حالی که کمی مواد سایشی می تواند به تمیز کردن دندان ها و از بین بردن لکه های سطح کمک کند ، ساییدگی زیاد باعث آسیب رساندن به تاج دندان شما در طول زمان می شود.

 

چگونه می توان خمیر دندان مناسب را انتخاب کرد؟ بهتر است از خمیردندان هایی که به عنوان "سفیدکننده" تبلیغ می شوند یا مواد سفید کننده در آن وجود دارد خودداری کنید - این مواد می توانند برای کاشت دندان شما ساینده باشند. اگر سوالی دارید از دندانپزشک خود توصیه های خاصی در مورد خمیر دندان بخواهید!

 

هنگام استفاده از نخ دندان احتیاط کنید

استفاده از نخ دندان در اطراف کاشت دندان بخشی اساسی از برنامه مراقبت از دهان شماست ، اما رعایت نرمی و بهداشتی بسیار مهم است. نخواهید توانست مانند دندانهای طبیعی خود در اطراف کاشت دندان خود نخ دندان بکشید. نخ دندان بیش از حد تهاجمی می تواند به پری ایمپلنتیت کمک کند ، وضعیتی که در آن لثه و بافت استخوان در اطراف کاشت دندان شما ملتهب می شوند.

 

در زیر خط لثه خیلی از نخ دندان استفاده نکنید: در عوض ، به آرامی در دو طرف تاج دندان خود نخ دندان بکشید. دندانپزشک شما می تواند دقیقاً نحوه استفاده از نخ دندان در اطراف ایمپلنت دندان شما را نشان دهد و ممکن است برای بهترین نتیجه آب گلگیر را پیشنهاد کند.

 

به دندانپزشک خود مراجعه کنید

دندانپزشک شریک زندگی شما در سالم نگه داشتن ایمپلنت دندان تا حد ممکن برای زندگی است. با مراقبت مناسب ، ایمپلنت دندان شما یک عمر طول می کشد ، اگرچه سرانجام تاج دندان شما نیاز به تعویض دارد. با تعیین وقت ملاقات منظم با دندانپزشک برای معاینه و تمیز کردن ، می توانید لبخند را برای سالهای سال روشن و سالم نگه دارید.

 

اگر در مورد مراقبت از کاشت دندان خود سوالی دارید ، دریغ نکنید و برای کمک به دندانپزشک خود کمک کنید. کاشت دندان شما لبخند شما را کامل می کند و شما می خواهید به بهترین وجه از آن مراقبت کنید ، بنابراین قرارهای منظم دندانپزشکی خود را حفظ کنید و روزانه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید!



:: برچسب‌ها: ایمپلنت, دندانپزشکی, دندان, ایمپلنت مناسب, بهداشت دهان و دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : سه شنبه 8 تير 1400

سوالات متداول در مورد سفید کردن دندان ها

https://thebump.ca/wp-content/uploads/2019/09/young-smiling-girl-with-headphones-PQD3ARC.jpg

 

1. آیا بیمه هزینه های روش های سفید کردن دندان را پوشش می دهد؟

خیر. بیمه دندانپزشکی معمولاً هزینه روشهای سفید کردن دندان را پوشش نمی دهد.

 

2. اثرات سفید کننده دندان چه مدت طول می کشد؟

سفید کردن دندان دائمی نیست. افرادی که دندان های خود را در معرض مواد غذایی و نوشیدنی هایی قرار می دهند که باعث ایجاد لک می شوند ، ممکن است در کمتر از یک ماه شروع به کمرنگ شدن سفید کنند. کسانی که از خوردن غذاها و نوشیدنی هایی که لک دارند اجتناب می کنند ، ممکن است یک سال یا بیشتر صبر کنند تا به درمان سفید یا لمس دیگری نیاز باشد.

 

3. آیا سفید کننده های دندان به مینای دندان آسیب می رسانند؟

مطالعات روی محصولات سفید کننده دندان با استفاده از 10٪ کاربامید پراکسید هیچ تأثیری بر روی سختی یا مواد معدنی سطح مینای دندان نشان نداد.

 

4- آیا سفیدکننده های دندان به ترمیم دندان های موجود آسیب می رسانند؟

بیش از 10 سال استفاده بالینی از محصولات سفید کننده دندان حاوی 10٪ کاربامید پراکسید هیچ آسیبی به پرکردگی های موجود نشان نداده است. مسئله "آسیب" به ترمیمهای موجود نیست. بلکه به خاطر داشته باشید که ترمیم های موجود مانند پر کردن دندان ، رنگ تاج ، اتصال ، روکش و پل روشن نمی شوند. این بدان معناست که در صورت ادامه روند سفیدکاری ، ممکن است لازم باشد که هر کار دندانپزشکی از قبل موجود برای جایگزینی سایه جدید دندان در دندانهای طبیعی ، جایگزین شود.

 

5- آیا سفید کننده های دندان به عصب دندان آسیب می رسانند؟

تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر تأثیر مضر روی سفید شدن دندانها بر سلامت عصب دندان وجود ندارد. یک مطالعه گزارش داد که در پیگیری های 4.5 و 7 ساله ، هیچ فردی که از سیستم سفید کننده دندان استفاده کرده است ، نیازی به روش ریشه دندان در هر دندان سفید شده ای ندارد.

 



:: برچسب‌ها: سفید کردن دندان, بهداشت دهان ودندان , دندانپزشک, بلیچینگ, زردی دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 6 تير 1400

چگونه دندان های کج را درمان کنیم؟

https://www.myzeo.com/wp-content/uploads/2019/09/load-image-10.jpg

چگونه دندان های کج را درمان کنیم؟

قبل از اقدام به درمان دندان های کج و دندان های کج ؛ چینش دندان های ما در فک به عوامل زیادی بستگی دارد. اگرچه انتقال ژنتیک مهمترین عامل در اینجا است ، اما مهم این است که جهت صحیح ترازبندی استخوانهای فک و دندانها در طی رشد و نمو انجام شود. آنچه قرار است هنگام صحبت در مورد انتقال ژنتیک مورد تأکید قرار گیرد موارد زیر است: ساختار ، اندازه و عرض فک دندان ، کل شکل دهان را مطابق با کدهای ژنتیکی والدین تعیین می کند. به عنوان مثال ، اگر کدهای ژنتیکی ساختار فک گسترده مادر و ساختار دندان کوچکتر پدر در کودک غالب باشد ، پس از تکمیل رشد و نمو ، شکاف بین دندان ها ایجاد می شود.

 

به عبارت دیگر ، در صورت ساختار پهن دندان و فک باریک ، دندان های کج یا کج اجتناب ناپذیر است. نکته مهم این است که همیشه درمان مناسب را در زمان مناسب انجام دهید. در بیماران کودکان با دندان های کج یا کج در طول دوره رشد و نمو ، دندانپزشک متخصص کودکان و ارتودنسی در ارتباطات درمان را ادامه می دهند. در مواردی که رشد و تکامل فک ادامه یابد ، می توان رشد فک بالا یا پایین را با وسایل مخصوص تولید شده مخصوص فرد هدایت کرد. بنابراین ، استخوان فک با عرض کافی برای تراز بندی مناسب و پی در پی دندان ها فراهم می شود.

در بعضی از موقعیت ها ، ممکن است فضای کافی برای دندان ها با وجود گسترش فک وجود نداشته باشد

در این حالت ، ممکن است برنامه ریزی برای درمان ارتودنسی استخراج مورد نیاز باشد. به این ترتیب دندان های باقیمانده به شکلی منظم و مرتب چیده می شوند و از کج نبودن آنها اطمینان حاصل می شود.

 

روش درمانی ارتودنسی که در بالا ذکر کردیم برای کودکان و نوجوانانی که رشد و نمو آنها ادامه دارد امکان پذیر است. اگر فردی که دندان های کج دارد ، دوره رشد و نمو را به پایان رسانده است ، پس نمی توان عرض های فک را با روش سیم درمانی هدایت کرد. در چنین مواردی می توان با درمان ارتودنسی فقط دندان ها را جابجا کرد. در موارد شلوغی پیشرفته یا کج خلقی ممکن است نیاز به کشیدن دندان باشد. در معالجه های مفتولی که در آن انحراف همراه با کشیدن دندان درمان می شود ، اولین دندان های پرمولر پشت دندان های نیش اغلب ترجیح داده می شوند. زیرا بسته به کج بودن ، دندان ها سعی می کنند با دندان های نیش ، که دندان های گوشه ای فک ما هستند ، جا بیفتند. پس از کشیدن اولین پرمولر یا دندان ها می توان دندان های نیش را به سمت دندان های خلفی هدایت کرد. بنابراین ، به لطف مکان های جدید باز شده ، کج شدن دندان ها قابل اصلاح است.

برای کسانی که نمی خواهند از بریس استفاده کنند

همچنین برای بیمارانی که نمی خواهند از بریس استفاده کنند این امکان وجود دارد که درمان ارتودنسی را با تراز کننده های شفاف انتخاب کنند. در این روش درمانی ، اندازه گیری های فک گرفته شده از شخص قبل از درمان در یک نرم افزار رایانه ای ویژه ارزیابی شده و درمان در یک محیط دیجیتالی برنامه ریزی می شود. دندان های شفاف شخصی با توجه به هم ترازی دندان ها در هر مرحله برنامه ریزی شده از درمان تولید می شوند. به لطف این دندان های شفاف دندان های کج اصلاح می شوند. مهمترین قانون در درمان تراز بندی های واضح به نام "Invisalign" این است که این ردیف کننده ها باید 22 ساعت در روز استفاده شوند.

سرامیکی یا چسباندن زیبایی

در بیمارانی که به دلیل کج بودن دندان درمان با پلاک یا مایع پاک را ترجیح نمی دهند ، روش های درمان پرسلان زیبایی یا باندینگ ترجیح داده می شوند. در مواردی که به دلیل کج شدن ، تراز بندی دندان مختل می شود ، ممکن است لازم باشد دندان ها را برش دهید یا سایید. نوع درمانی که ترجیح داده می شود با توجه به عرض سطوح ساییده شده روی دندان ها متفاوت است. به عنوان مثال ، در بیمارانی که دندان های بسیار کج دارند ، ممکن است لازم باشد که تمام سطوح ساییده شوند تا دندان ها در چینش طبیعی خود جایگزین شوند. در این حالت روکش سرامیکی لازم است. در بعضی موارد ، حتی ممکن است لازم باشد عصب دندان را با درمان کانال ریشه قبل از فرآیند روکش خارج کنید. با این حال ، در مواردی که کج اندکی وجود داشته باشد اما همچنان به سایش دندان احتیاج داشته باشد ، ممکن است درمان روکش لمینت یا استفاده از باند باشد.

برنامه کامپوزیت ونیر

از آنجا که برنامه کامپوزیت ونیر می تواند در یک جلسه تکمیل شود ، از نظر زمان بسیار سودمند است. اما به دلیل خواص ساختاری ماده ، به مرور زمان امکان تغییر رنگ و شکستگی وجود دارد.

کاربرد روکش لمینت

در استفاده از پرسلن برگ ، به دلیل خوردن و آشامیدن به مرور زمان تغییر رنگ داده نمی شود. از نظر قدرت بدنی کاملاً مقاوم است. احتمال شکستگی بسیار کم است. موقعیت هایی که می توانند به دندان های خود ما آسیب برسانند ، می توانند به ظروف سرامیکی برگ آسیب برسانند. هر کدام از روش های درمان ترمیمی یا پروتز ترجیح داده می شود ، همه روش های درمانی برای اصلاح کج شدن مواد مصنوعی هستند که می توانند از موارد طبیعی تقلید کنند. هر ماده مصنوعی ، هر چقدر هم خوب صیقلی و صاف باشد ، باعث تجمع باکتری ها در طول زمان می شود. بنابراین ، هر بیماری که تحت این روش های درمانی قرار گرفته است ، باید به بهداشت روزانه دهان و دندان توجه کرده و حداقل سالی دو بار به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کند.



:: برچسب‌ها: درمان ارتودنسی, دندانپزشکی, بهداشت دهان و دندان, بریس, سیم دندان, دندان های کج,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : سه شنبه 1 تير 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.