دندانپزشکی دیجیتال
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


دندانپزشکی دیجیتال

See the source image

دندانپزشکی دیجیتال

سیستم های ترمیم CAD CAM با دندانپزشکی دیجیتال به تدریج در حال توسعه و گسترش هستند. مارک های Trishape ، Sirona مارک های برجسته ای در سیستم های رایانه ای هستند. این روش ها به کمک رایانه انجام می شوند ، بنابراین اندازه گیری ، اسکن و بازیابی مناسب می تواند بدون خطا انجام شوند. نمای داخل دهانی دیجیتال ، سیستم های تصویربرداری پانوراما و سه بعدی از دیگر تجهیزات مورد استفاده از رایانه هستند. با استفاده از برنامه های پزشکی دیجیتال ، می توان درمان ها را در جلسات بسیار کمتری انجام داد. با استفاده از این سیستم ها می توان ساختار دندان با زیبایی بیشتری را نزدیک به سیستم های کلاسیک نیز بدست آورد

 

دندانپزشکی دیجیتال

از فن آوری در هر زمینه پزشکی مانند زندگی روزمره ما به طور موثر استفاده می شود. پزشک سرعت درمان را افزایش می دهد و نتایج بسیار خوبی را ارائه می دهد. در زمینه دندانپزشکی ، فناوری به توسعه بسیاری از روشهای درمانی جدید کمک کرده است. فناوری به ویژه برای کوتاه شدن زمان درمان بیماران و برای درمان کارآمدتر ، کمک بسیار مهمی کرده است. دستگاه های دیجیتال ، درمان دندانپزشکی را تسهیل می کنند.

با استفاده از سیستم های ترمیم CAD CAM ، طراحی و تولید دندان سریعتر شده است. دستگاه ؛ از سه قسمت تشکیل شده است: اسکنر داخل دهانی ، واحد رایانه و دستگاه فرز.

 با CEREC می توان ترمیم های سرامیکی را در یک جلسه بدون نیاز به مواد باندینگ انجام داد. قسمت داخلی دهان با کمک اسکنر دیجیتالی اندازه گیری می شود ، ترمیم برنامه ریزی شده طراحی شده و تولید سه بعدی آغاز می شود. علاوه بر این ، از یک دوربین اندازه گیری نوری سه بعدی برای ساخت تاج ها و بریج های سرامیکی و لامینا  استفاده می شود.

مزایای دندانپزشکی دیجیتال

برنامه های CAD  CAM به طور فزاینده ای در سراسر جهان در حال اقزایش می باشد.. بزرگترین مزیت دندانپزشکی دیجیتال کوتاه کردن زمان درمان و همچنین توانایی انجام عملیات بی عیب و نقص با محاسبات بسیار کوچکتر از یک میلی متر با استفاده از فناوری است. دندانپزشکی دیجیتال مزایای زیادی دارد.

 

زمانی که بیمار در کلینیک می گذراند و تعداد جلسات کاهش می یابد. درمان را می توان در یک جلسه انجام داد.

احتمال خطاهای فنی در روند درمان به کمک رایانه بسیار کم است. مشکلات جمع شدگی و خراب شدن اندازه برطرف می شود.

در روش ایمپلنت ، نگرانی از زیبایی ظاهری بیماران از بین می رود. بدون ظاهر بدون دندان؛ با استفاده از سیستم های Cad  Cam ، شکل نهایی درمان در مدت زمان کوتاهی مدلسازی می شود.

بعضی از افراد ناراحتی مانند حالت تهوع را تجربه نمی کنند ، که نمی تواند جلوی آن را بگیرد زیرا از مواد برای اندازه گیری استفاده نمی شود. جلسات راحت برگزار می شود.

با کمک کاتالوگ موجود در دستگاه ، بیمار طرح دندانی را که مناسب خود می بیند انتخاب می کند.

به محض پایان درمان دندان های موقتی می توانند تولید شوند.

درمان ها معمولاً در یک جلسه به پایان می رسند. برای برخی از درمان ها ممکن است 3-4 روز لازم باشد.

 

مراحل روش CAD / CAM

اسکن دیجیتال (اندازه گیری): دندان های بیمار که به کلینیک مراجعه می کند با کمک اسکنر سه بعدی اسکن می شود و تصویر مجازی از دهان و ساختار دندان ایجاد می شود.

طراحی دیجیتال: طراحی دندان بر روی تصویر مجازی سه بعدی ساخته می شود. طرح؛ شکل ، خطوط دندان و هماهنگی بین لثه و دندان در محیط رایانه ایجاد می شود.

تولید دندان دیجیتال: پس از پایان کار طراحی ، مرحله تولید شروع می شود. تولید دندان از طریق چاپگرهای سه بعدی انجام می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: دندانپزشکی دیجیتال, دندانپزشکی, پزشکی, زیرکونبم,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 16 آذر 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.