دندانپزشکی دیجیتال چیست؟ سیستم های CAD / CAM
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


دندانپزشکی دیجیتال چیست؟ سیستم های CAD / CAM

http://www.avadent.com/wp-content/uploads/2015/09/DSC6546.jpg

دندانپزشکی دیجیتال

فرصت های دندانپزشکی امروز ، به لطف فناوری نوآور ، راحتی پزشک و راحتی بیماران را فراهم می کند. با تشکر از سیستم های  CAD / CAM که از اوایل دهه 1980 توسعه یافته اند ، درمان های ترمیم دندان که روزها طول می کشید می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی مانند 1-2 ساعت انجام شوند. به لطف یک دوربین خاص که می تواند به راحتی از دهان عکس بگیرد ، اندازه دندان ترمیم شده به صورت دیجیتالی گرفته شده و به محیط کامپیوتر منتقل می شود. طراحی ترمیم دیجیتال با دقت میکرون در عرض 10-15 دقیقه انجام می شود و چاپگر سه بعدی بسته به نوع ظروف چینی انتخاب شده ، ظرف 5-15 دقیقه تولید را بدون دستکاری انجام می دهد. پس از فرآیند پرداخت ، ترمیم ساخته می شود تا در داخل دهان اعمال شود. کل مدت درمان با توجه به تعداد ترمیم های انجام شده متفاوت است. با این حال ، درمان معمولاً در یک روز و بدون نیاز به زندگی بیماران با دندان موقت ، به پایان می رسد.

انواع درمان های ترمیمی دندانپزشکی را می توان با سیستم های  CAD / CAM انجام داد. پرسلان برگ ، تاج پرسلان زیرکونیوم ، تاج سرامیکی کامل و پر کننده های خاتم منبت چینی که در دندانپزشکی زیبایی به کار می روند ، به ویژه در مواردی که بافت دندان سالم کمیاب است ، می تواند در مدت زمان کوتاه و با تشکر حداکثر دقت در بیماران تولید و اعمال شود به سیستم های .

-روش صندلی چیست؟

روش Chairside به این معنی است که ترمیم دائمی در یک جلسه و بدون اینکه بیمار در یک روز از روی صندلی بلند شود ، بدون نیاز بیماران به استفاده از روکش های موقت یا پر کردن ، به خصوص در درمان های ترمیمی ، به پایان می رسد.

-آیا کل برنامه در یک روز به پایان رسیده است؟

اگرچه مدت زمان درمان با توجه به تعداد دندانهای مورد استفاده متفاوت است ، اما درمانهای ترمیمی ، به ویژه برای یک یا دو دندان ، می توانند در یک جلسه تکمیل شوند.

-آیا ظاهر طبیعی متناسب با رنگ دندان من وجود دارد؟

با تشکر از طیف گسترده ای از محصولات ارائه شده توسط تولید کنندگان ، ظروف زیبایی مناسب برای رنگ طبیعی دندان در دسترس است. به منظور مطابقت با رنگ دندان افراد با رنگ های مختلف ، می توان در صورت لزوم با استفاده از آرایش روی سطح چینی به رنگ مناسب دست یافت.

-آیا می توان با استفاده از این روش در کاربردهای زیبایی انجام داد؟

روش هایی مانند پرسلان برگ ، پوشش های سرامیکی کامل ، منطقه اصلی کار سیستم های  CAD / CAM را تشکیل می دهند. از آنجا که استفاده از فناوری برداشت دیجیتال در چنین کاربردهای زیبایی نیز در دراز مدت به سلامت لثه کمک می کند ، نتیجه زیبایی از آن طولانی مدت است.

آیا می توان فرآیندهای Bridge Porcelain ساخته شده در درمان دندانهای از دست رفته را نیز با این روش انجام داد؟

پروتزهای بریج ساخته شده برای ترمیم نواحی از دست رفته دندان با این روش ساخته می شوند. دندان ها به صورت دیجیتالی اسکن می شوند و مراحل اندازه گیری بدون نیاز به نوع کلاسیک روش impression که سال ها استفاده می شود ، به پایان می رسد. در عرض 1-1.5 ساعت آماده چسباندن است.

-آیا روش های اندازه گیری طعم و بوی بد کاملاً رها شده است؟

در دندانپزشکی امروزی ، روشهای کلاسیک برداشت کاملاً کنار گذاشته نشده اند ، اما به لطف سیستمهای  CAD / CAM کمتر به استفاده از آنها نیاز است. اندازه گیری با روش دیجیتال مناسب است ، به ویژه در بیمارانی که دارای رفلکس تهوع شدید هستند.

-آیا روشی است که در پوشش روی ایمپلنت استفاده می شود؟

همانند روش های درمانی ترمیمی ، دندان های سرامیکی روی ایمپلنت ها می توانند به راحتی با سیستم های  CAD / CAM تولید شوند. این کار کار بیمار و پزشک را تسهیل می کند ، خصوصاً به لطف تولید "SCREW PORCELAIN" ، که نیازی به تمیز کردن چسب ندارد.

 

فرآیند پر کردن سرامیکی چقدر طول می کشد؟

اول از همه ، دندانپزشک باید دندان را برای درمان آماده کند. پس از آن ، برداشت دیجیتالی ، ایجاد طراحی دیجیتال ، تولید و پرداخت مرمت در مجموع به 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان نیاز دارد.

-آیا روش CAD / CAM روش گران قیمتی است؟

قیمت ترمیم های انجام شده با سیستم های  CAD / CAM مشابه درمان های استاندارد چینی است.

-آیا روکش سرامیکی دست نخورده است؟

یکی از ویژگی های مهم دندانپزشکی دیجیتال جلوگیری از خطاهای ناشی از انسان است. به همین دلیل ، اندازه دندان به صورت دیجیتالی گرفته می شود ، طراحی در محیط رایانه انجام می شود و توسط دستگاه تولید کننده خاص دست نخورده تولید می شود. پس از اتمام مرحله تولید ، فقط فرآیند پرداخت با استفاده از مواد مخصوص مربوطه به صورت دستی انجام می شود. احساس سطح خشن از بین می رود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: طراحی لبخند, زیبایی, دندانپزشکی, پرکننده زیبایی, دندانپزشکی دیجیتال,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : سه شنبه 18 خرداد 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.