من دندانم را کشیدم چه چیزی لازم است که من در نظر بگیرم؟
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


من دندانم را کشیدم چه چیزی لازم است که من در نظر بگیرم؟

https://omegadentists.com/wp-content/uploads/2020/10/tooth-extraction-healing.jpg

من دندانم را کشیدم چه چیزی لازم است که من در نظر بگیرم؟

پس از کشیدن دندان ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تامپونی را که دندانپزشک خود را در حفره دندان کشیده شده قرار دهید ، گاز بگیرید و حدود 30 دقیقه بخورید. این به جلوگیری از خونریزی کمک می کند. در پایان این دوره نیازی نیست که تامپون را دور بریزید و چیز دیگری را جایگزین کنید.

 

اما من در دهان خود طعم خون دارم ، چه کاری می توانم انجام دهم؟

بعد از عکسبرداری نباید 24 ساعت تف کنید. اگر بعد از برداشتن تامپون به تف ادامه دهید ، این باعث می شود لخته شکسته شود و خونریزی دوباره شروع شود.

 

طبیعی است که بزاق قرمز شما با رنگ خون روشن دیده می شود. شما نباید بزاق دهان خود را جمع کنید ، بلکه آن را قورت دهید.

 

اگر خیلی ناراحت هستید ، می توانید با آب سرد یا آب نمک (یک قاشق چای خوری نمک در یک لیوان آب) آبکشی ملایم انجام دهید. شما نباید شکاف کشیدن دندان را با زبان خود بازی کنید. این ممکن است باعث تجزیه لخته و تاخیر در ترمیم شود.

 

چه چیزی را باید بعد از کشیدن دندان در نظر بگیرم؟

تا زمانی که خواب آلودگی از بین نرود باید از غذاها و نوشیدنی های بسیار گرم دور باشید.

 

از آنجا که هنگام بیهوشی احساس درد نخواهید کرد ، می توانید با گاز گرفتن لب و زبان خود را بسوزانید یا زخمی ایجاد کنید.

 

گاز گرفتن لب به خصوص در کودکان مسئله ای شایع است و نیاز به توجه دارد. شما باید به مدت 1 هفته از غذاها و نوشیدنی های اسیدی دور باشید.

 

خونریزی من متوقف نشده است چه کاری می توانم انجام دهم؟

ممکن است در روز اول خونریزی جزئی داشته باشید. وقتی این مقدار کم خون با بزاق مخلوط شود ، ممکن است مضطرب شوید و فکر کنید که خونریزی زیادی وجود دارد.

 

وقتی متوجه خونریزی شدید ، از تف و لرزش خودداری کنید. یک تامپون یا کیسه چای بر روی گلدان قرار داده و به مدت 30 دقیقه آن را گاز بگیرید. اگر با وجود این خونریزی ادامه داشت ، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

 

امکان این وجود دارد که سیگار بکشم؟

بعد از کشیدن دندان یا اقدامات جراحی باید تا حد امکان از کشیدن سیگار خودداری کنید. حداقل ، در روز عمل و روز بعد اصلاً نباید سیگار کشید.

 

درد دارم چه کاری باید برای تسکین درد انجام دهم؟

به طور کلی ، ممکن است به مدت 1-2 روز در منطقه تیراندازی احساس ناراحتی خفیف کنید. در روز اول ، وقتی اثر بی حسی از بین می رود ، درد ایجاد می شود. برای درد ، می توانید مسکن درد دندانپزشک و همچنین آسپرین مصرف کنید.

 

اگر ناحیه آلوده شده و لخته محل استخراج شکسته باشد ، دردی وجود خواهد داشت که به مدت 2-3 روز ادامه دارد و باعث می شود از مسکن مداوم ، بدتر از دندان درد طبیعی بنوشید. در چنین شرایطی ، دندانپزشک محل مورد نظر را پوشانده و در صورت لزوم درمان آنتی بیوتیکی را آغاز می کند.

 

آیا بعد از کشیدن دندان باید دوباره به دندانپزشک مراجعه کنم؟

اگر یک ضربه سخت یا بخیه وجود دارد ، باید برای برداشتن بخیه ها به پزشک مراجعه کنید. همچنین باید جایگزین دندان بریج یا گزینه های ایمپلنت برای جایگزینی دندان از دست رفته شوید.

 

چه موقع باید دندانهایم را مسواک بزنم؟

از روز بعد می توانید مسواک زدن را شروع کنید. هنگام مسواک زدن به محل تیراندازی باید کمی ملایم تر باشید. بهبودی پس از کشیدن دندان در افراد مختلف متفاوت است.

 

به طور کلی مسواک زدن ، از بین بردن باقیمانده مواد غذایی از محل کشیدن ، اجتناب از استعمال دخانیات و الکل به بهبودی کمک می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: جراحی , سیگار, دندانپزشکی, آلوئولیت, کشیدن دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.