بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


بوی بد دهان

https://samanketab.roshdmag.ir/MediaServer/tHSz3w7XYqMusJP715eB44/13943_0_2019_1_0_0_0_jpg_0_0/%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%85%D9%88%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%AF-%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86.jpg

بوی بد دهان

 

بوی بد دهان امروزه ، از جمله در جوامع متمدن ، کاملاً رایج است ، اما همچنین باعث آسیب های اجتماعی است. این مشکلات روانی را به همراه دارد. مشکلات اجتماعی ناشی از بوی بد دهان (بوی بد دهان حتی می تواند در ازدواج تأثیر منفی بگذارد) بیش از مشکلات بیولوژیکی است. در حقیقت ، اگر بوی بد دهان مشکلی اجتماعی ایجاد نمی کرد ، شاید به عنوان یک بیماری دیده نمی شد و برای درمان آن تلاش نمی شد. افرادی که از بوی بد دهان شکایت دارند ممکن است اعتماد به نفس خود را در زندگی اجتماعی خود از دست بدهند.

 

بوی بد دهان چیست؟

 

بوی نامطبوع دهان را بوی بد دهان یا بطور خلاصه هالیوز می نامند. تعریف بوی بد دهان به عنوان یک بیماری دشوار است. با این حال ، بوی بد دهان نیز می تواند نشانه ای از بیماری های بسیار مهم باشد. تقسیم بوی بد دهان به دو بخش فیزیولوژیک و پاتولوژیک امکان پذیر است.

 

1) نفس بد فیزیولوژیکی:

 

وقتی هر فرد سالم صبح از خواب بیدار می شود ، ممکن است گازهای جمع شده در دستگاه گوارش یا بوی بد دهان ناشی از باکتری هایی که در پشت زبان رشد می کنند ، ایجاد شود. مسواک زدن پشت زبان و استفاده از دهان شویه های حاوی روی و آدامس ها یک راه حل است.

بوی زشت نفس (نه در دهان) که پس از تغذیه دیده می شود نیز از نظر فیزیولوژیکی است. به عنوان مثال ، ترکیبات معطر فرار که به خون شخصی که سیر می خورد ، منتقل می شود. این بوی ناشی از دفع گازهای خونی از ریه ها بیماری نیست. به درمان نیاز ندارد.

 

2) بوی بد نفس (هالیوز واقعی):

 

بیماران مبتلا به هالیتوز پاتولوژیک ممکن است با شکایت از بوی بد دهان به دندانپزشک مراجعه نکنند. آنها یا از بوی زشت دهان خود بی اطلاع هستند ، یا آن را تحمل می کنند یا آن را می پذیرند.

 

موارد پاتولوژیک هالیتوز به 3 دسته تقسیم می شوند:

 

1. بیمار خود بوی دهان را تشخیص می دهد. 1/24 درصد از این بیماران به دندانپزشک مراجعه می کنند. آنها به طور کلی بوی دهان خود را می پذیرفتند. آنها با شکایتی متفاوت از هالیتوز به دندانپزشک مراجعه می کنند. با هشدار دندانپزشک درمان می شوند.

 

2. بو ، تشخیص اقوام است ، نه خود بیمار. 50٪ از این بیماران به دندانپزشک مراجعه می کنند.

 

3. بوی بد دهان سو ظن یا حدس بیمار است ، نه تشخیص خود یا نزدیکانش. یا ، بیمار در دوره های متناوب شکایت خفیف دارد. نسبت بیشتری از این بیماران به دندانپزشک مراجعه می کنند.

 

دلایل بوی بد دهان:

 

- ترکیبات گوگرد که باقیمانده باکتری های ساکن حفره دهان هستند ، بوی بد می دهند. باکتری های مرده یا در حال مرگ ، ترکیبات گوگرد را آزاد می کنند.

- لایه های باکتری و مواد غذایی در پشت زبان جمع می شود. سطح زبان ساختاری بسیار خشن دارد و برای زندگی باکتری ها مناسب است. مقادیر زیادی ترکیبات گوگردی نیز در این مناطق تجمع می یابد.

- در کسانی که بیماری لثه شدید دارند ، مناطق غیرقابل دسترسی وجود دارد که بعید است خود به خود تمیز شوند. چنین مناطقی مانند جیب های عمیق لثه نیز بوی بد می دهد.

- اگر سطح زبان ، لثه و دندان تمیز نشود ، برای زندگی باکتری در مدت زمان کوتاه مناسب می شود.

- به خصوص در عفونت های سینوسی و ریه ،

- دیابت (مانند بوی استون) ،

نارسایی کلیه (مانند بوی ماهی) ،

- نارسایی کبدی ،

اختلالات متابولیسم (ممکن است تشخیص آن دشوار باشد ، بوی بد ماهی گاهی می رسد) ،

- گرسنگی ، رژیم غذایی ، خشکی دهان ، روزه داری (چربی و پروتئین در بدن در کمبود مواد غذایی مایع حل می شوند ، محصولات جانبی این متابولیسم به عنوان بوی بد دهان منعکس می شوند)

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: بوی بد دهان, اجتماعی, دندانپزشکی, بهداشت دهان و دندان, هالیوز,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 19 فروردين 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.