بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


5 پیامد مضر بیماری های لثه درمان نشده

 5  پیامد مضر بیماری های لثه درمان نشده

 

بیماری لثه یک عفونت جدی است که به بافت ها و استخوان های حامی دندان های ما آسیب می رساند. بیماری های پریودنتال (لثه) با تجمع باکتری روی دندان ها به نام پلاک شروع می شود. عفونت زمانی پیشرفت می‌کند که پلاک‌ها سخت شده و سمومی را منتشر می‌کنند که بر بافت‌های لثه اطراف دندان‌ها تأثیر می‌گذارند. این باعث التهاب در لثه می شود.

 

هنگامی که عفونت در لثه پیشرفت می کند، لثه شروع به عقب نشینی می کند و پاکت های پریودنتال را تشکیل می دهد. باعث شل شدن دندان ها و حتی افتادن آن ها می شود. به بیان ساده، بیماری لثه یکی از دلایل اصلی از دست دادن دندان است.

 

علائم بیماری های لثه

بیماری‌های پریودنتال مراحل زیادی دارد و تا زمانی که بیماری شروع به پیشرفت نکند، قابل توجه نیستند. علائم رایج عبارتند از:

 

قرمزی در لثه

تحریک در لثه

درد هنگام گاز گرفتن و جویدن

لق شدن دندان ها

عقب رفتن لثه

خونریزی لثه هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

بوی بد دهان مداوم

زخم های دهان

بیماری لثه با بسیاری از شرایط سلامتی تهدید کننده زندگی مرتبط است. بی توجهی به درمان های پریودنتال در مراحل اولیه شما را مستعد ابتلا به چنین بیماری های کشنده ای می کند.

 

بیماری های خطرناک مرتبط با عفونت لثه

 

دیابت

سطوح قندی که مدیریت ضعیفی دارند، دندان ها و لثه های شما را آلوده می کند. به همین ترتیب، بیماری لثه در مرحله پیشرفته خود (پریودنتیت) به شدت بر سطح قند خون شما تأثیر می گذارد و شما را مستعد مواجهه با خطرات طولانی مدت دیابت می کند.

 

باکتری ها و میکروب های موجود در لثه های آلوده وارد جریان خون شده و سیستم دفاعی بدن را به خطر می اندازند. این باعث می شود بدن ما سطح گلوکز خون را برای مبارزه با باکتری ها افزایش دهد. در نهایت به دیابت نوع 2 ختم می شود.

 

 بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی است که به عملکردهای مغز، قدرت حافظه، توانایی تفکر و غیره آسیب می رساند. افرادی که از این بیماری رنج می برند دچار یک بیماری روانی غیرعادی می شوند.

 

مطالعات اخیر ارتباط بین بیماری های لثه و این اختلال مغزی پیشرونده را برجسته می کند. محققان دریافته‌اند که پورفیروموناس  gingivalis  (P. gingivalis) پاتوژن مسئول عفونت لثه در مغز افراد مبتلا به آلزایمر نیز یافت می‌شود.

 

پریودنتیست ها نشان می دهند که P. gingivalis از دهان به مغز می رود و سم ترشح شده توسط میکروب نورون های مغز را از بین می برد. بلیچینگ دندان

 

  آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتیسمی یک بیماری خود ایمنی است که با یک تکان در سیستم ایمنی شروع می شود و در نهایت باعث می شود سلول های سیستم دفاعی ما به مفاصل حمله کنند. باعث درد، التهاب و سفتی در مفاصل می شود.

 

افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید به نوعی به پروتئین های سیترولین دار که سیستم ایمنی بدن ما را به خطر می اندازند، پاسخ ایمنی دارند.

 

مایعات لثه‌های آلوده حاوی سطوح بالاتری از آنتی‌بادی‌های پروتئین ضد سیترولینه هستند و یک پاسخ التهابی روی مفاصل قربانی دارند.

 

  بیماری های تنفسی

آیا می دانید که بیماری لثه نیز علامت هشدار دهنده عفونت ریه است؟

 

باکتری های موجود در لثه های آلوده هنگام دم وارد ریه ها می شوند و در آنجا تکثیر می شوند. به بیان ساده، باکتری های دهان در ریه های ما رشد می کنند. به دنبال آن تحریک، التهاب در بافت های ریه ایجاد می شود. چنین پاسخ التهابی در ریه ها باعث ذات الریه، برونشیت و حتی بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) می شود.

 

  بیماری های قلبی

مشکلات قلبی عروقی در مبتلایان به بیماری لثه زمانی شروع می شود که باکتری ها و میکروب های موجود در لثه های آلوده وارد جریان خون می شوند.

 

علاوه بر این، التهاب مزمن ناشی از پاتوژن های بیماری پریودنتال به سلول های سالم ساکن در بدن ما آسیب می رساند. این امر ارزش حمله باکتری های دهان به دریچه های قلب را افزایش می دهد. عفونت باکتریایی در جریان خون باعث تورم در رگ های خونی و آسیب به دریچه های قلب می شود.

 

به دنبال آسیب دریچه قلب، باریک شدن آن باعث کاهش خون رسانی به قلب می شود. این امر قربانی را در معرض خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی مانند لخته‌های خون کوچک، حملات قلبی، سکته مغزی و غیره قرار می‌دهد.

 

خلاصه

اگر با معاینات منظم دندانپزشکی برای جلوگیری از عفونت لثه، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، می توانید از اختلالات مورد بحث فاصله بگیرید. در غیر این صورت، پیشگیری با درمان های مناسب بیماری لثه امکان پذیر است.

 

به یاد داشته باشید که گزینه درمان در هر مرحله متفاوت است. با این حال، دندانپزشک شما قبل از تجویز درمان مناسب، لثه ها و دهان شما را بررسی می کند. برای درمان لثه های عفونی می توانید درمان های زیادی مانند جرم گیری، برنامه ریزی ریشه، لیزر بافت نرم دندانپزشکی و موارد دیگر را دریافت کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: پیامد مضر بیماری های لثه ,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 29 مرداد 1401



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.