بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


چگونه دندان های کج را درمان کنیم؟

https://www.myzeo.com/wp-content/uploads/2019/09/load-image-10.jpg

چگونه دندان های کج را درمان کنیم؟

قبل از اقدام به درمان دندان های کج و دندان های کج ؛ چینش دندان های ما در فک به عوامل زیادی بستگی دارد. اگرچه انتقال ژنتیک مهمترین عامل در اینجا است ، اما مهم این است که جهت صحیح ترازبندی استخوانهای فک و دندانها در طی رشد و نمو انجام شود. آنچه قرار است هنگام صحبت در مورد انتقال ژنتیک مورد تأکید قرار گیرد موارد زیر است: ساختار ، اندازه و عرض فک دندان ، کل شکل دهان را مطابق با کدهای ژنتیکی والدین تعیین می کند. به عنوان مثال ، اگر کدهای ژنتیکی ساختار فک گسترده مادر و ساختار دندان کوچکتر پدر در کودک غالب باشد ، پس از تکمیل رشد و نمو ، شکاف بین دندان ها ایجاد می شود.

 

به عبارت دیگر ، در صورت ساختار پهن دندان و فک باریک ، دندان های کج یا کج اجتناب ناپذیر است. نکته مهم این است که همیشه درمان مناسب را در زمان مناسب انجام دهید. در بیماران کودکان با دندان های کج یا کج در طول دوره رشد و نمو ، دندانپزشک متخصص کودکان و ارتودنسی در ارتباطات درمان را ادامه می دهند. در مواردی که رشد و تکامل فک ادامه یابد ، می توان رشد فک بالا یا پایین را با وسایل مخصوص تولید شده مخصوص فرد هدایت کرد. بنابراین ، استخوان فک با عرض کافی برای تراز بندی مناسب و پی در پی دندان ها فراهم می شود.

در بعضی از موقعیت ها ، ممکن است فضای کافی برای دندان ها با وجود گسترش فک وجود نداشته باشد

در این حالت ، ممکن است برنامه ریزی برای درمان ارتودنسی استخراج مورد نیاز باشد. به این ترتیب دندان های باقیمانده به شکلی منظم و مرتب چیده می شوند و از کج نبودن آنها اطمینان حاصل می شود.

 

روش درمانی ارتودنسی که در بالا ذکر کردیم برای کودکان و نوجوانانی که رشد و نمو آنها ادامه دارد امکان پذیر است. اگر فردی که دندان های کج دارد ، دوره رشد و نمو را به پایان رسانده است ، پس نمی توان عرض های فک را با روش سیم درمانی هدایت کرد. در چنین مواردی می توان با درمان ارتودنسی فقط دندان ها را جابجا کرد. در موارد شلوغی پیشرفته یا کج خلقی ممکن است نیاز به کشیدن دندان باشد. در معالجه های مفتولی که در آن انحراف همراه با کشیدن دندان درمان می شود ، اولین دندان های پرمولر پشت دندان های نیش اغلب ترجیح داده می شوند. زیرا بسته به کج بودن ، دندان ها سعی می کنند با دندان های نیش ، که دندان های گوشه ای فک ما هستند ، جا بیفتند. پس از کشیدن اولین پرمولر یا دندان ها می توان دندان های نیش را به سمت دندان های خلفی هدایت کرد. بنابراین ، به لطف مکان های جدید باز شده ، کج شدن دندان ها قابل اصلاح است.

برای کسانی که نمی خواهند از بریس استفاده کنند

همچنین برای بیمارانی که نمی خواهند از بریس استفاده کنند این امکان وجود دارد که درمان ارتودنسی را با تراز کننده های شفاف انتخاب کنند. در این روش درمانی ، اندازه گیری های فک گرفته شده از شخص قبل از درمان در یک نرم افزار رایانه ای ویژه ارزیابی شده و درمان در یک محیط دیجیتالی برنامه ریزی می شود. دندان های شفاف شخصی با توجه به هم ترازی دندان ها در هر مرحله برنامه ریزی شده از درمان تولید می شوند. به لطف این دندان های شفاف دندان های کج اصلاح می شوند. مهمترین قانون در درمان تراز بندی های واضح به نام "Invisalign" این است که این ردیف کننده ها باید 22 ساعت در روز استفاده شوند.

سرامیکی یا چسباندن زیبایی

در بیمارانی که به دلیل کج بودن دندان درمان با پلاک یا مایع پاک را ترجیح نمی دهند ، روش های درمان پرسلان زیبایی یا باندینگ ترجیح داده می شوند. در مواردی که به دلیل کج شدن ، تراز بندی دندان مختل می شود ، ممکن است لازم باشد دندان ها را برش دهید یا سایید. نوع درمانی که ترجیح داده می شود با توجه به عرض سطوح ساییده شده روی دندان ها متفاوت است. به عنوان مثال ، در بیمارانی که دندان های بسیار کج دارند ، ممکن است لازم باشد که تمام سطوح ساییده شوند تا دندان ها در چینش طبیعی خود جایگزین شوند. در این حالت روکش سرامیکی لازم است. در بعضی موارد ، حتی ممکن است لازم باشد عصب دندان را با درمان کانال ریشه قبل از فرآیند روکش خارج کنید. با این حال ، در مواردی که کج اندکی وجود داشته باشد اما همچنان به سایش دندان احتیاج داشته باشد ، ممکن است درمان روکش لمینت یا استفاده از باند باشد.

برنامه کامپوزیت ونیر

از آنجا که برنامه کامپوزیت ونیر می تواند در یک جلسه تکمیل شود ، از نظر زمان بسیار سودمند است. اما به دلیل خواص ساختاری ماده ، به مرور زمان امکان تغییر رنگ و شکستگی وجود دارد.

کاربرد روکش لمینت

در استفاده از پرسلن برگ ، به دلیل خوردن و آشامیدن به مرور زمان تغییر رنگ داده نمی شود. از نظر قدرت بدنی کاملاً مقاوم است. احتمال شکستگی بسیار کم است. موقعیت هایی که می توانند به دندان های خود ما آسیب برسانند ، می توانند به ظروف سرامیکی برگ آسیب برسانند. هر کدام از روش های درمان ترمیمی یا پروتز ترجیح داده می شود ، همه روش های درمانی برای اصلاح کج شدن مواد مصنوعی هستند که می توانند از موارد طبیعی تقلید کنند. هر ماده مصنوعی ، هر چقدر هم خوب صیقلی و صاف باشد ، باعث تجمع باکتری ها در طول زمان می شود. بنابراین ، هر بیماری که تحت این روش های درمانی قرار گرفته است ، باید به بهداشت روزانه دهان و دندان توجه کرده و حداقل سالی دو بار به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: درمان ارتودنسی, دندانپزشکی, بهداشت دهان و دندان, بریس, سیم دندان, دندان های کج,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : سه شنبه 1 تير 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.